Microsoft Official Curriculum on Demand 10962 - Advanced Automated Administration with Windows PowerShell

Kursbeschreibung

Advanced Automated Administration with Windows PowerShell MOC On-Demand course teaches how to automate and streamline day to day management and administration tasks and functions in your Windows Server Infrastructure. It is a follow on course from the 10961: Automating Administration with Windows PowerShell. It is built on Windows Server 2012 R2 and Windows 8.1 and while it is specifically focused on Windows PowerShell v4.0, is also relevant in v2.0 and v3.0 Windows PowerShell environments.

Expand and build upon the knowledge already acquired in course 10961 and focus on building more scalable and usable Windows PowerShell scripts for use in your organization by building your own Windows PowerShell tools. Learn about areas such as the creation of advanced functions, script modules, advanced parameters attributes and controller scripts. Also learn how to make your scripts more robust by learning about handling script errors and the analysis and debugging Windows PowerShell scripts. The course will also cover the use of Windows PowerShell cmdlets with .NET Framework as well as teaching how to configure your Windows Servers using Desired State Configuration and providing an understanding of Windows PowerShell workflow.

The detailed hands on labs and in depth content and learning will help remove manual tasks that you may currently have to perform as an Administrator, allowing you to make your own Windows PowerShell tools for automated, repeated, accurate management and provisioning of your Windows Server infrastructure.

  • Module 1: Creating Advanced Functions
  • Module 2: Using Cmdlets and Microsoft .NET Framework in Windows PowerShell
  • Module 3: Writing Controller Scripts
  • Module 4: Handling Script Errors
  • Module 5: Using XML Data Files
  • Module 6: Managing Server Configurations by Using Desired State Configuration
  • Module 7: Analyzing and Debugging Scripts
  • Module 8: Understanding Windows PowerShell Workflow

This course is intended for IT Professionals already experienced in general Windows Server and Windows Client administration or already experienced in administering and supporting Application servers and services including applications such as Exchange, SharePoint, and SQL. System, Infrastructure and Application Administrators working in a Windows or Windows hybrid environment will all find this course relevant to their day to day jobs and future career and skills development.

The course is also intended for IT Professionals who want to build upon existing Windows PowerShell knowledge and skill to learn how to build their own tools for broader general use in their organization, using any Microsoft or independent software vendor (ISV) product that supports Windows PowerShell manageability.

After completing this course, students will be able to:

  • Create Advanced Functions
  • Use Cmdlets and Microsoft .NET Framework in Windows PowerShell
  • Write Controller Scripts
  • Handle Script Errors
  • Use XML Data Files
  • Manage Server Configurations by Using Desired State Configuration
  • Analyze and Debugging Scripts
  • Understand Windows PowerShell Workflow
Icon MOC-10962.pdf (377KB)
MOC-10962.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 10962


4.7 bei insgesamt 762 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback3

PowerPoint 2010 Grundlagen
Beginn: 24.08.2015

Das Seminar war für mich sehr interessant und gut aufgebaut. Ich konnte das Erlernte direkt an Übungsaufgaben umsetzen und somit festigen. Die Trainerin hat allen Teilnehmen die Möglichkeit gegeben, Fragen zu stellen und zu beantworten. Das Seminar war für mich sehr hilfreich.
B.H.

PRINCE2 Foundation in practice (3-tägig)
Beginn: 21.03.2016

Das Seminar war sehr gut organisiert. Die Schulungsmethode, Flipchart anstatt Beamer, war entsprechend gut gewählt, um in kurzer Zeit die Begrifflichkeiten und den Inhalt der Schulung aufzunehmen. Das Seminar war interessant und auch anspruchsvoll, sodass man stets gefordert war und nicht in Langeweile verfallen ist. Sehr zu empfehlen.
M.P.

Excel 2010 und PowerPoint 2010 Fortgeschrittene Einzelschulung
Beginn: 19.02.2016

Einen herzlichen Dank an die Trainerin für diese umfangreiche Schulung. Der flexible Aufbau der Schulung ermöglichte es uns Teilnehmern individuelle Fragen stellen zu können. Ihr detailliertes Wissen konnte Sie verständlich und anschaulich weitergeben.
A.W.

Excel Experten: Pivot und PowerPivot
Beginn: 16.12.2015

Trainer grundsätzlich Kompetent und sicher. Etwas zu viel Wiederholung des Themas Pivot an sich und dann hinten raus etwas wenig zeit für PowerPivot. Der Trainer war immer bemüht die Teilnehmer mit Anwendungsbeispielen aus Ihrem Berufsalltag einzubeziehen. Insgesamt ein gutes Seminar!
C.K.

Excel 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 17.07.2017

Ich bin sehr sehr positiv begeistert von dem zweitägigen Seminar, das ich besucht habe! Inhaltlich war es super strukturiert und sehr gut mitzuverfolgen, egal wie viel Erfahrung man bereits mit den einzelnen Themenblöcken hatte! Der Lerneffekt war somit sehr groß! Auch die Trainerin hatte einen sehr netten Umgang mit den Teilnehmern und ging stets auf Fragen oder Anmerkungen ein! Sehr gelungen, ich freue mich bereits auf das nächste Seminar in zwei Wochen!
L.Z.

Excel - Experten: Dashboards und Excel Reports
Beginn: 14.09.2016

Das Seminar hat mir sehr gut gefallen. Vor allem die Dozentin hat die Themen sehr gut übermitteln können. Die Seminarräume waren auch sehr gut. Ich würde jederzeit wieder bei Ihnen ein Seminar besuchen.
A.M.

Outlook 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 04.03.2015

Mir hat das Seminar sehr gefallen. Wir hatten auch noch das Glück, daß an dem Tag nur drei Teilnehmer an dem Seminar waren, so daß die Dozentin mehr Zeit für jeden Einzelnen hatte.
N.S.

Excel 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 08.06.2017

Das Seminar war für mich ein großer Erfolg. Einige Sachen beherrschte ich schon, bekam aber andere Wege gezeigt wie es funktionierte, so kann ich meinen Arbeitstag nun effizienter gestalten.
M.G.

MS Excel 2007 / 2010 / 2013 Grundlagen
Beginn: 05.11.2014

Der Kursleiter konnte sehr anschaulich erklären und beantwortete jede offene Frage sehr geduldig. Ich war rundum zufrieden :-)
E.S.

Excel 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 07.10.2015

Alles Bestens, wir waren nur zwei Teilnehmer, daher war die Gruppengröße super. Toll war auch das wir viele Übungen gemacht haben.
A.M.