Microsoft Official Curriculum on Demand 10962 - Advanced Automated Administration with Windows PowerShell

Kursbeschreibung

Advanced Automated Administration with Windows PowerShell MOC On-Demand course teaches how to automate and streamline day to day management and administration tasks and functions in your Windows Server Infrastructure. It is a follow on course from the 10961: Automating Administration with Windows PowerShell. It is built on Windows Server 2012 R2 and Windows 8.1 and while it is specifically focused on Windows PowerShell v4.0, is also relevant in v2.0 and v3.0 Windows PowerShell environments.

Expand and build upon the knowledge already acquired in course 10961 and focus on building more scalable and usable Windows PowerShell scripts for use in your organization by building your own Windows PowerShell tools. Learn about areas such as the creation of advanced functions, script modules, advanced parameters attributes and controller scripts. Also learn how to make your scripts more robust by learning about handling script errors and the analysis and debugging Windows PowerShell scripts. The course will also cover the use of Windows PowerShell cmdlets with .NET Framework as well as teaching how to configure your Windows Servers using Desired State Configuration and providing an understanding of Windows PowerShell workflow.

The detailed hands on labs and in depth content and learning will help remove manual tasks that you may currently have to perform as an Administrator, allowing you to make your own Windows PowerShell tools for automated, repeated, accurate management and provisioning of your Windows Server infrastructure.

  • Module 1: Creating Advanced Functions
  • Module 2: Using Cmdlets and Microsoft .NET Framework in Windows PowerShell
  • Module 3: Writing Controller Scripts
  • Module 4: Handling Script Errors
  • Module 5: Using XML Data Files
  • Module 6: Managing Server Configurations by Using Desired State Configuration
  • Module 7: Analyzing and Debugging Scripts
  • Module 8: Understanding Windows PowerShell Workflow

This course is intended for IT Professionals already experienced in general Windows Server and Windows Client administration or already experienced in administering and supporting Application servers and services including applications such as Exchange, SharePoint, and SQL. System, Infrastructure and Application Administrators working in a Windows or Windows hybrid environment will all find this course relevant to their day to day jobs and future career and skills development.

The course is also intended for IT Professionals who want to build upon existing Windows PowerShell knowledge and skill to learn how to build their own tools for broader general use in their organization, using any Microsoft or independent software vendor (ISV) product that supports Windows PowerShell manageability.

After completing this course, students will be able to:

  • Create Advanced Functions
  • Use Cmdlets and Microsoft .NET Framework in Windows PowerShell
  • Write Controller Scripts
  • Handle Script Errors
  • Use XML Data Files
  • Manage Server Configurations by Using Desired State Configuration
  • Analyze and Debugging Scripts
  • Understand Windows PowerShell Workflow
Icon MOC-10962.pdf (377KB)
MOC-10962.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 10962


4.7 bei insgesamt 686 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback

MOC 20341 Core Solutions of Microsoft Exchange Server 2013
Beginn: 12.10.2015

Das Seminar war informativ sehr gut. Ich habe viel erfahren und viel neues gelernt.
A.U.

MS PowerPoint 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 17.02.2016

sehr gut erklärt und übersichtlich aufgebaut, sehr freundliche, gut organisierte Dozentin
A.K.

Excel 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 07.03.2016

Es war ein sehr gelungenes Seminar, alle erwarteten Inhalte wurden super vermittelt. Die Trainerin ist auf alle Fragen und Probleme eingegangen und hat alles leicht verständlich erklärt. Die Teilnehmer wurden auf ihrem Kenntnisstand "abgeholt" und hatten genug Zeit zum üben und nachfragen. Die Stimmung in der Gruppe war sehr entspannt und trotzdem konzentriert, die Trainerin hat eine gute Art ihr Wissen zu vermitteln. Insgesamt ein großes Lob meinerseits.
A.W.

PowerPoint 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 13.11.2015

Ich kann das Seminar nur durchweg positiv bewerten. Die Inhalt wurden sehr gut vermittelt und es wurde individuell auf die Wünsche der Seminarteilnehmer eingegangen.
S.S.

MS Excel 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 08.08.2016

Das Seminar sowie PROKODA haben mir sehr gut gefallen! Die Trainerin hat die Inhalte mit Spaß vermittelt, ist individuell auf die Teilnehmer eingegangen, was bei einer Gruppengröße von drei Personen sehr gut machbar war, und viele hilfreiche Tipps gegeben, die ich direkt in der täglichen Arbeit umsetzen konnte. Die Mitarbeiterinnen von PROKODA sind sehr freundlich und im großen Aufenthaltsraum gibt es Kaffee, Kekse und Kaltgetränke für alle. Insgesamt auf jeden Fall weiterzuempfehlen!
M.M.

MOC 20341 Core Solutions of Microsoft Exchange Server 2013
Beginn: 07.04.2014

Es hat alles gepasst. Der Dozent war fachlich kompetent, die Rechner (mit Hyper-V) waren sehr schnell. Gute Atmosphäre in angenehmen Räumlichkeiten ... auch das Mittagessen war lecker, was sich dann auch positiv auf den Nachmittag ausgewirkt hat. Alles toll!
G.V.

PowerPoint 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 31.07.2015

Ich fand das Seminar sehr gut. Die Dozentin war sehr kompetent und dadurch, dass wir nur zwei Teilnehmer waren, haben wir viele Themen durchsprechen können.
C.S.

PowerPoint 2010 Grundlagen
Beginn: 02.02.2015

Die Schulung war insgesammt sehr gut durchgeführt!Alle Erwartungen von mir an die Trainerin wurden erfüllt.
F.L.

MOC 10982 Supporting and Troubleshooting Windows 10
Beginn: 14.11.2016

Es war für mich eine Vergnügung Einzelschulung zu haben wo Ich vom Trainer alle meine Fragen Antwort bekommen könnte. Die Lernumgebung war passend und Ich habe mich gefreut viele Typs die Ich für meinen tägliche Arbeit brauche zu bekommen.
V.K.

Excel 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 11.11.2015

Das Seminar hat meine Ansprüche zur vollsten Zufriedenheit erfüllt. Die Ausstattung der Seminar-Räume war zeitgemäß und gut. Besonders positiv für mich war die Tatsache, dass die Schulung in einer verhältnismäßig kleinen Gruppe stattfand uns somit individuell auf die Fragen und Anforderungen der Teilnehmer eingegangen werden konnte. Der Dozent hat überzeugt und hilfreiche Tipps auch über das Seminarthema hinaus gegeben. Ich werde in 2016 gerne wieder ein Seminar bei Ihnen buchen. Bis dahin.
M.N.