Microsoft Official Curriculum on Demand 10982 - Supporting and Troubleshooting Windows 10

Kursbeschreibung

Supporting and Troubleshooting Windows 10 MOC On-Demand course is designed to provide students with the knowledge and skills required to support and troubleshoot Windows 10 PCs and devices in a Windows Server domain environment. These skills include understanding of Windows 10 features, how they can be used in an Active Directory environment and how to troubleshoot them.

  • Module 1: Implementing a Troubleshooting Methodology
  • Module 2: Troubleshooting Startup Issues
  • Module 3: Troubleshooting Hardware and Device Drivers
  • Module 4: Troubleshooting Remote Computers
  • Module 5: Resolving Issues with Network Connectivity Issues
  • Module 6: Troubleshooting Group Policy
  • Module 7: Troubleshooting User Settings
  • Module 8: Troubleshooting Remote Connectivity
  • Module 9: Troubleshooting Resource Access Within a Domain
  • Module 10: Troubleshooting Resource Access for Clients That Are Not Domain Members
  • Module 11: Troubleshooting Applications
  • Module 12: Maintaining Windows 10
  • Module 13: Recovering Data and Operating System

The primary audience for this course is the Enterprise Desktop Support Technician (EDST), who provides Tier 2 support to users running Windows 10 personal computers (PCs) and devices in medium to large enterprise organizations, within a Windows domain environment. EDSTs focus on a broad range of technical issues for Windows operating systems (OSs), devices, cloud services, applications, networking, and hardware support. In the overarching scenario, if an Enterprise offers the service, the EDST is asked to support it.

The key responsibilities include resolving technical issues pertaining to Windows 10 installation and migration, activation, performance, profiles, settings; and device synchronization. Some other key responsibilities include local and remote network access; access to applications, access to data and printers; authentication, Endpoint security and policy; OS and data recovery.

After completing this course, students will be able to:

  • Describe the processes involved in planning and using a troubleshooting methodology for Windows 10.
  • Troubleshoot startup issues and operating system services on a Windows 10 PC.
  • Resolve issues that pertain to hardware devices and device drivers.
  • Troubleshoot Windows 10 devices remotely.
  • Troubleshoot issues that pertain to network connectivity.
  • Troubleshoot client configuration failures and issues with application of Group Policy Objects.
  • Troubleshoot issues related to user settings.
  • Troubleshoot remote connectivity issues.
  • Resolve issues related to accessing resources from devices that are domain-joined.
  • Resolve issues related to accessing resources from devices that are not domain-joined.
  • Troubleshoot issues that pertain to application installation and operation.
  • Maintain a device running Windows 10.
  • Recover a device running Windows 10.
Icon MOC-10982.pdf (495KB)
MOC-10982.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 10982


4.7 bei insgesamt 818 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback3

MS PowerPoint 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 20.03.2017

Ich war sehr zufrieden mit dem Seminar und konnte auch schon einiges in der Praxis anwenden. Von der Anmeldung bis über die Durchführung des Seminars (tolle Dozentin), die Räumlichkeiten, Mittagsversorgung - es war alles perfekt. Sehr empfehlenswert.
M.B.

Excel 2010/2013 für Fortgeschrittene
Beginn: 28.09.2016

Die Dozentin war sehr sehr Kompetent und ich habe mich wie auch schon beim letzten mal sehr wohlgefühlt.
V.N.

MS PowerPoint 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 07.05.2018

Es war ein sehr umfangreiches Seminar in sehr angenehmer Atmosphäre und mit einer sehr netten Dozentin. Da wir nur 2 Teilnehmer waren, konnte sie sich intensiv um uns kümmern und auf einzelne Fragen genau eingehen. S.B.
S.B.

MS Project 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 11.05.2016

Sehr freundliche und kompetente Trainerin. Der Inhalt wurde gut und schnell rüber gebracht.
C.E.

Excel Workshop - Daten selektieren, visualisieren und auswerten
Beginn: 18.05.2018

Das Seminar war sehr gut vorbereitet und die Dozentin ist auf die individuellen Themenwünschen eingegangen. Auch Fragen wurden einwandfrei beantwortet. Alles in Allem ein gelungenes Seminar wie ich es mir wünsche!
J.S.

MS Excel 2007 / 2010 / 2013 Einführung
Beginn: 06.11.2014

Das Seminar war sehr gut! Inhaltlich gut erklärt, praxisnahe Beispiele, angenehme Arbeitsatmosphäre, nette Gruppe. Ich habe viel dazugelernt.
S.S.

MS Excel 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 14.08.2017

Ich fand das Seminar sehr kompakt, aber gut gelungen. Die Trainerin hat die Thematik gut rübergebracht und darüber hinaus auch viele allgemeine Tipps für schnelleres Arbeiten mit Excel gegeben. Da wir nur 4 Teilnehmer waren, konnten auch alle Fragen ausführlich beantwortet werden.
I.L.

MS Project 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 08.06.2015

Die Teilnahme am Seminar MS Project 2010/13 Grundlagen fand ich insgesamt sehr positiv. Die Gruppengröße mit nur drei Teilnehmern stellte ein ideales Lernumfeld dar, es war jederzeit Raum für Fragen bzw. Bezug zur eigenen Praxis da. Die Seminarleiterin war äuerst engagiert und freundlich. Auf alle Fragen ist sie eingegangen oder hat sich in den Pausen informiert.Ein Kritikpunkt wäre der Aufbau der Prokoda-Homage, insbesondere die Suchfunktion. Das Handbuch ist äuerst nützlich, um auch nach einiger Zeit Dinge nachzuschlagen.
L.O.

Excel 2010 Grundlagen
Beginn: 01.10.2015

Alles Bestens. Ich fand es gut dass es nur eine sehr kleine Gruppe war.
A.M.

Excel 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 07.03.2016

Ich bin mit dem Seminar sehr zufrieden. Aus diesem Grund habe ich mich für das Folgeseminar bereits angemeldet.
B.L.