Microsoft Official Curriculum on Demand 10982 - Supporting and Troubleshooting Windows 10

Kursbeschreibung

Supporting and Troubleshooting Windows 10 MOC On-Demand course is designed to provide students with the knowledge and skills required to support and troubleshoot Windows 10 PCs and devices in a Windows Server domain environment. These skills include understanding of Windows 10 features, how they can be used in an Active Directory environment and how to troubleshoot them.

  • Module 1: Implementing a Troubleshooting Methodology
  • Module 2: Troubleshooting Startup Issues
  • Module 3: Troubleshooting Hardware and Device Drivers
  • Module 4: Troubleshooting Remote Computers
  • Module 5: Resolving Issues with Network Connectivity Issues
  • Module 6: Troubleshooting Group Policy
  • Module 7: Troubleshooting User Settings
  • Module 8: Troubleshooting Remote Connectivity
  • Module 9: Troubleshooting Resource Access Within a Domain
  • Module 10: Troubleshooting Resource Access for Clients That Are Not Domain Members
  • Module 11: Troubleshooting Applications
  • Module 12: Maintaining Windows 10
  • Module 13: Recovering Data and Operating System

The primary audience for this course is the Enterprise Desktop Support Technician (EDST), who provides Tier 2 support to users running Windows 10 personal computers (PCs) and devices in medium to large enterprise organizations, within a Windows domain environment. EDSTs focus on a broad range of technical issues for Windows operating systems (OSs), devices, cloud services, applications, networking, and hardware support. In the overarching scenario, if an Enterprise offers the service, the EDST is asked to support it.

The key responsibilities include resolving technical issues pertaining to Windows 10 installation and migration, activation, performance, profiles, settings; and device synchronization. Some other key responsibilities include local and remote network access; access to applications, access to data and printers; authentication, Endpoint security and policy; OS and data recovery.

After completing this course, students will be able to:

  • Describe the processes involved in planning and using a troubleshooting methodology for Windows 10.
  • Troubleshoot startup issues and operating system services on a Windows 10 PC.
  • Resolve issues that pertain to hardware devices and device drivers.
  • Troubleshoot Windows 10 devices remotely.
  • Troubleshoot issues that pertain to network connectivity.
  • Troubleshoot client configuration failures and issues with application of Group Policy Objects.
  • Troubleshoot issues related to user settings.
  • Troubleshoot remote connectivity issues.
  • Resolve issues related to accessing resources from devices that are domain-joined.
  • Resolve issues related to accessing resources from devices that are not domain-joined.
  • Troubleshoot issues that pertain to application installation and operation.
  • Maintain a device running Windows 10.
  • Recover a device running Windows 10.
Icon MOC-10982.pdf (495KB)
MOC-10982.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 10982


4.7 bei insgesamt 909 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback

MS Excel 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 21.01.2019

Das Seminar war gut strukturiert und an unsere Bedürfnisse angepasst. Der Seminarleiter konnte die Inhalte sehr gut vermitteln.
G.S.

ITIL Service Transition (ST)
Beginn: 21.01.2019

Trainer: Sehr gut. Angeregte Dialoge, sehr saubere visuelle Darstellung, konnte das Thema sehr gut transportieren. Seminarunterlagen: Der einzige Kritikpunkt ist die fehlende Originaldokumentation von Axelos. Seminarort: Sehr gut
C.W.

Outlook 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 18.01.2019

Fachlich sehr gute Vermittlung Angenehme Atmosphäre
P.K.

Excel Experten: Excel Makros für Jedermann - Mit Makros die tägliche Arbeit automatisieren
Beginn: 18.01.2019

Die Gruppengröße war sehr gut, die Trainerin ist auf spezielle Fragestellungen eingegangen und konnte jede Frage kompetent beantworten.
J.L.

Outlook 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 18.01.2019

war sehr angenehm, die Trainerin war sehr kompetent und aufmerksam... da wir eine kleine Gruppe waren mit 2 Teilnehmern konnten auf die pers. Belange und Probleme eingegangen werden.
S.C.

Excel Workshop - Daten selektieren, visualisieren und auswerten
Beginn: 16.01.2019

Angenehme Kursgröße - kompetente Trainerin - Danke
B.M.

Excel Workshop - Daten selektieren, visualisieren und auswerten
Beginn: 16.01.2019

Der Workshop war sehr informativ und hat mir gut gefallen.
C.O.

SQL Server 2016/2014/2012 - Administration, Monitoring und Clustering
Beginn: 14.01.2019

Alles super, passte inhaltlich perfekt zu meinen Vorstellungen :)
A.H.

Business Process Management I
Beginn: 14.01.2019

Seminar "Business Process Management I" war eine gute Einführung in das Thema. Interaktive, kompetente Vermittlung des Wissens und praxis relevante Beispiele und Tipps. Die praktische Aufgaben fand ich klasse. Vielen Dank.
V.Z.

Access 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 07.01.2019

Zu keinem Zeitpunkt war ich desinteressiert, ganz im Gegenteil: ich konnte einen guten Eindruck von Access erhalten. Fragen durften gestellt werden und wurden direkt beantwortet. Der Seminarleiter hat jeden von uns sehr motiviert. Vielen Dank dafür :)
A.K.