Microsoft Official Curriculum on Demand 10982 - Supporting and Troubleshooting Windows 10

Kursbeschreibung

Supporting and Troubleshooting Windows 10 MOC On-Demand course is designed to provide students with the knowledge and skills required to support and troubleshoot Windows 10 PCs and devices in a Windows Server domain environment. These skills include understanding of Windows 10 features, how they can be used in an Active Directory environment and how to troubleshoot them.

  • Module 1: Implementing a Troubleshooting Methodology
  • Module 2: Troubleshooting Startup Issues
  • Module 3: Troubleshooting Hardware and Device Drivers
  • Module 4: Troubleshooting Remote Computers
  • Module 5: Resolving Issues with Network Connectivity Issues
  • Module 6: Troubleshooting Group Policy
  • Module 7: Troubleshooting User Settings
  • Module 8: Troubleshooting Remote Connectivity
  • Module 9: Troubleshooting Resource Access Within a Domain
  • Module 10: Troubleshooting Resource Access for Clients That Are Not Domain Members
  • Module 11: Troubleshooting Applications
  • Module 12: Maintaining Windows 10
  • Module 13: Recovering Data and Operating System

The primary audience for this course is the Enterprise Desktop Support Technician (EDST), who provides Tier 2 support to users running Windows 10 personal computers (PCs) and devices in medium to large enterprise organizations, within a Windows domain environment. EDSTs focus on a broad range of technical issues for Windows operating systems (OSs), devices, cloud services, applications, networking, and hardware support. In the overarching scenario, if an Enterprise offers the service, the EDST is asked to support it.

The key responsibilities include resolving technical issues pertaining to Windows 10 installation and migration, activation, performance, profiles, settings; and device synchronization. Some other key responsibilities include local and remote network access; access to applications, access to data and printers; authentication, Endpoint security and policy; OS and data recovery.

After completing this course, students will be able to:

  • Describe the processes involved in planning and using a troubleshooting methodology for Windows 10.
  • Troubleshoot startup issues and operating system services on a Windows 10 PC.
  • Resolve issues that pertain to hardware devices and device drivers.
  • Troubleshoot Windows 10 devices remotely.
  • Troubleshoot issues that pertain to network connectivity.
  • Troubleshoot client configuration failures and issues with application of Group Policy Objects.
  • Troubleshoot issues related to user settings.
  • Troubleshoot remote connectivity issues.
  • Resolve issues related to accessing resources from devices that are domain-joined.
  • Resolve issues related to accessing resources from devices that are not domain-joined.
  • Troubleshoot issues that pertain to application installation and operation.
  • Maintain a device running Windows 10.
  • Recover a device running Windows 10.
Icon MOC-10982.pdf (495KB)
MOC-10982.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 10982


4.7 bei insgesamt 861 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback3

Excel 2010 Grundlagen
Beginn: 08.12.2014

Sehr geehrte Damen und Herren, inhaltlich, war die Schulung sehr gut. Ich konnte auch als nicht Anfänger sehr viel davon mitnehmen. Es wurde auch alles erklärt und jede Frage wurde beantwortet.
J.S.

PowerPoint 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 01.06.2016

Das Seminar war aus meiner Sicht nahezu perfekt. Die Schulung war sehr gut strukturiert und mit vielen Beispielen sehr anschaulich aufgebaut. Aufgrund der geringen Teilnehmerzahl (4 Personen) hatte die Trainerin ausreichend Zeit, auf alle Fragen einzugehen. Inhaltlich waren die beiden Tage absolut ausreichend, um die Grundlagen des Programms kennenzulernen. Das Seminar hat deshalb meine Erwartungen zu 100% erfüllt.
T.L.

ITSEC: Security Awareness im Unternehmen nach ISO/IEC 27001:2013 CERT
Beginn: 05.10.2016

hilfreich, gut, aus der Praxis für die Praxis
R.F.

Excel Experten: Excel Makros für Jedermann - Mit Makros die tägliche Arbeit automatisieren
Beginn: 19.05.2017

Ich möchte eine durchweg gute Bewertung abgeben. Das Seminar hat mir sehr gut gefallen und ich habe nichts auszusetzen. Sobald sich eine Gelegenheit für mich ergibt, werde ich sehr gerne wieder ein Seminar in Ihrem Hause buchen.
S.H.

PR 404 - Netzwerkverwaltung mit Gruppenrichtlinien unter Windows Server 2012
Beginn: 21.10.2014

Die Einzelschulung, die ich erhalten habe war sehr gut; sowohl von der Struktur als auch vom Inhalt her.
T.S.

Betrieblicher Datenschutzbeauftragter - Kompaktkurs
Beginn: 18.12.2017

Seminar wie beschrieben: Kompakt, verständlich und umfangreich. Hilfreiche Materialiensammlung
T.K.

PRINCE2 Practitioner in practice
Beginn: 14.05.2014

Die Durchführung war wieder sehr gut. Eine sehr gute Trainerin, kein PowerPoint Schnick Schnak, sehr gute didaktische Methoden und eine schöne Lernumgebung
S.J.

Excel 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 15.01.2018

Die Schulung war sehr kurzweilig und übermittelte arbeitsalltagstaugliche Vorgehensweisen. Die Arbeit mit Excel wird damit definitiv zukünftig effektiver und erfolgreicher!
B.H.

PowerPoint 2010 Fortgeschrittene
Beginn: 16.11.2015

Sehr hilfreiches und durchgeplantes Seminar, organisatorische Dinge waren von Prokoda super koordiniert. Freundlicher Schulungsleiter. Inhalte waren interessant und gut verständlich dagestellt.
S.M.

MS Word 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 08.02.2017

Ich habe mich in Ihrem Hause sehr wohl gefühlt. Angenehmer Aufenthalts-und Seminarraum. Sehr freundliche Mitarbeiter und eine Dozentin, die mit Ihrer hohen fachlichen Kompetenz und Ihrer sehr freundlichen Art und Weise, die Weiterbildung perfekt geleitet und vermittelt hat. Ich werde Sie auf jeden Fall weiterempfehlen.
W.S.