Microsoft Official Curriculum on Demand 10982 - Supporting and Troubleshooting Windows 10

Kursbeschreibung

Supporting and Troubleshooting Windows 10 MOC On-Demand course is designed to provide students with the knowledge and skills required to support and troubleshoot Windows 10 PCs and devices in a Windows Server domain environment. These skills include understanding of Windows 10 features, how they can be used in an Active Directory environment and how to troubleshoot them.

  • Module 1: Implementing a Troubleshooting Methodology
  • Module 2: Troubleshooting Startup Issues
  • Module 3: Troubleshooting Hardware and Device Drivers
  • Module 4: Troubleshooting Remote Computers
  • Module 5: Resolving Issues with Network Connectivity Issues
  • Module 6: Troubleshooting Group Policy
  • Module 7: Troubleshooting User Settings
  • Module 8: Troubleshooting Remote Connectivity
  • Module 9: Troubleshooting Resource Access Within a Domain
  • Module 10: Troubleshooting Resource Access for Clients That Are Not Domain Members
  • Module 11: Troubleshooting Applications
  • Module 12: Maintaining Windows 10
  • Module 13: Recovering Data and Operating System

The primary audience for this course is the Enterprise Desktop Support Technician (EDST), who provides Tier 2 support to users running Windows 10 personal computers (PCs) and devices in medium to large enterprise organizations, within a Windows domain environment. EDSTs focus on a broad range of technical issues for Windows operating systems (OSs), devices, cloud services, applications, networking, and hardware support. In the overarching scenario, if an Enterprise offers the service, the EDST is asked to support it.

The key responsibilities include resolving technical issues pertaining to Windows 10 installation and migration, activation, performance, profiles, settings; and device synchronization. Some other key responsibilities include local and remote network access; access to applications, access to data and printers; authentication, Endpoint security and policy; OS and data recovery.

After completing this course, students will be able to:

  • Describe the processes involved in planning and using a troubleshooting methodology for Windows 10.
  • Troubleshoot startup issues and operating system services on a Windows 10 PC.
  • Resolve issues that pertain to hardware devices and device drivers.
  • Troubleshoot Windows 10 devices remotely.
  • Troubleshoot issues that pertain to network connectivity.
  • Troubleshoot client configuration failures and issues with application of Group Policy Objects.
  • Troubleshoot issues related to user settings.
  • Troubleshoot remote connectivity issues.
  • Resolve issues related to accessing resources from devices that are domain-joined.
  • Resolve issues related to accessing resources from devices that are not domain-joined.
  • Troubleshoot issues that pertain to application installation and operation.
  • Maintain a device running Windows 10.
  • Recover a device running Windows 10.
Icon MOC-10982.pdf (495KB)
MOC-10982.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 10982


4.7 bei insgesamt 686 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback

Effiziente Bildbearbeitung in Photoshop und Illustrator mit dem Wacom Intuos Pro Stift-Tablett
Beginn: 16.03.2017

Insgesamt hatte ich einen guten Eindruck. Der Coach war aus der Praxis und konnte auf alle Fragen eingehen. Man konnte ihm ausserdem gut folgen - die Räumlichkeiten sind ebenfalls freundlich. Sobald wieder Bedarf für eine Schulung besteht kann ich mir gut vorstellen wieder bei Ihnen zu Buchen.
N.S.

Excel 2010/2013 für Fortgeschrittene
Beginn: 17.10.2016

Die Themen des Seminars sind für einen fortgeschrittenen Kurs gut fokussiert auf einige wichtige Funktionen z. B. S-Verweis, Wenn(oder) oder Wenn(Und)-Funktion und andere Themen z. B. bedingte Formatierung, Pivot etc.
N.P.

Excel 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 26.10.2016

Die Themen wurden gut verständlich vermittelt. Die Dozentin ist intensiv auf Fragen/Problemstellungen aus der Praxis eingegangen. Sehr gute Ausstattung des Schulungsraumes. Ein lohnendes Seminar.
H.K.

MS Access 2007/2010/2013 für Fortgeschrittene
Beginn: 18.11.2015

Das Seminar war sehr hilfreich für mich und hat meine Erwartungen erfüllt. Der Rahmen war gut und der Seminarleiter äusserst kompetent.
N.W.

Excel 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 03.08.2016

Gelungene Schulung, vielen Dank! Es wurde auf die persönlichen Bedürfnisse eingegangen.
C.S.

PowerPoint 2010/2013 für Fortgeschrittene
Beginn: 07.04.2017

Ich fand das Seminar sehr informativ und sehr gut geleitet. Das Niveau und Tempo wurde an die TN angepasst. Ich würde Prokoda weiterempfehlen.
N.R.

MS PowerPoint 2007/2010/2013 für Fortgeschrittene
Beginn: 27.11.2014

Eine gute Schulung, die direkt an den Einsteigerkurs anknüpft. Vielleicht könnte die inhaltliche Seite etwas mehr Bedeutung bekommen oder ggfs. auf ein 2 Tages Seminar ausgeweitet werden. Die Trainerin war sehr engagiert, alle Anfragen und Bedenken aufzugreifen und zu klären.
A.M.

PowerPoint 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 21.10.2014

Das Seminar wur gut strukturiert und verständlich. Auf Fragen wurde eingegangen. Die Organisation war gut. Der Seminarleiter führte kompetent durch das Seminar.
B.H.

MOC 10964 Cloud and Datacenter Monitoring with System Center 2012 R2 Operations Manager
Beginn: 07.12.2015

Das Seminar war inhaltlich exzellent - dank des Referenten, der jedwede Frage beantworten konnte und sich wirklich hervorragend auskannte - auch wenn wir mal in die anderen Produkte des System Center abschweiften. Auch der Veranstaltungsort und die Pausenversorgung waren hervorragend. Eine Qualitätsverbesserung? Das ist wirklich nicht nötig! Vielen Dank.
U.R.

Einzelschulung Google Adwords Einführung
Beginn: 04.05.2016

Ein sehr gutes Seminar, mit fachkundigem Coach in toller Atmosphäre. Hat Spaß gemacht und mich entsprechend weitergebracht.
T.G.