Microsoft Official Curriculum on Demand 10982 - Supporting and Troubleshooting Windows 10

Kursbeschreibung

Supporting and Troubleshooting Windows 10 MOC On-Demand course is designed to provide students with the knowledge and skills required to support and troubleshoot Windows 10 PCs and devices in a Windows Server domain environment. These skills include understanding of Windows 10 features, how they can be used in an Active Directory environment and how to troubleshoot them.

  • Module 1: Implementing a Troubleshooting Methodology
  • Module 2: Troubleshooting Startup Issues
  • Module 3: Troubleshooting Hardware and Device Drivers
  • Module 4: Troubleshooting Remote Computers
  • Module 5: Resolving Issues with Network Connectivity Issues
  • Module 6: Troubleshooting Group Policy
  • Module 7: Troubleshooting User Settings
  • Module 8: Troubleshooting Remote Connectivity
  • Module 9: Troubleshooting Resource Access Within a Domain
  • Module 10: Troubleshooting Resource Access for Clients That Are Not Domain Members
  • Module 11: Troubleshooting Applications
  • Module 12: Maintaining Windows 10
  • Module 13: Recovering Data and Operating System

The primary audience for this course is the Enterprise Desktop Support Technician (EDST), who provides Tier 2 support to users running Windows 10 personal computers (PCs) and devices in medium to large enterprise organizations, within a Windows domain environment. EDSTs focus on a broad range of technical issues for Windows operating systems (OSs), devices, cloud services, applications, networking, and hardware support. In the overarching scenario, if an Enterprise offers the service, the EDST is asked to support it.

The key responsibilities include resolving technical issues pertaining to Windows 10 installation and migration, activation, performance, profiles, settings; and device synchronization. Some other key responsibilities include local and remote network access; access to applications, access to data and printers; authentication, Endpoint security and policy; OS and data recovery.

After completing this course, students will be able to:

  • Describe the processes involved in planning and using a troubleshooting methodology for Windows 10.
  • Troubleshoot startup issues and operating system services on a Windows 10 PC.
  • Resolve issues that pertain to hardware devices and device drivers.
  • Troubleshoot Windows 10 devices remotely.
  • Troubleshoot issues that pertain to network connectivity.
  • Troubleshoot client configuration failures and issues with application of Group Policy Objects.
  • Troubleshoot issues related to user settings.
  • Troubleshoot remote connectivity issues.
  • Resolve issues related to accessing resources from devices that are domain-joined.
  • Resolve issues related to accessing resources from devices that are not domain-joined.
  • Troubleshoot issues that pertain to application installation and operation.
  • Maintain a device running Windows 10.
  • Recover a device running Windows 10.
Icon MOC-10982.pdf (495KB)
MOC-10982.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 10982


4.7 bei insgesamt 661 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback

SCRUM für agiles Projektmanagement
Beginn: 04.04.2016

Ich war mit dem Seminar rundum zufrieden. Lokalität, Management und Fachkompetenz wie Vortrag des Dozenten waren einwandfrei und es herrschte eine sehr gute Lernatmosphäre.
P.K.

Excel 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 11.11.2015

Mein Eindruck war sehr positiv, alles lief ohne Probleme ab. Der Trainer war sehr kompetent und da wir in einer kleinen Gruppe von 4 Personen waren, ging es auch sehr schnellvoran und war auf unsere Bedürfnisse abgestimmt. Alles in allem weiterempfehlenswert.
C.B.

Projektmanagement Erfolgreiches Management von IT-Projekten
Beginn: 10.02.2016

Das Seminar hat meine Erwartungen inhaltlich erfüllt. Die Organisation des Seminars und der Trainer waren sehr gut.
C.B.

Excel 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 26.10.2016

Die Schulung war sehr gut vorbereitet, ich fühle mich nun viel sicherer im Umgang mit Excel. Auf Fragen wurde eingegangen. ich bin auf jeden Fall sehr begeistert!
L.O.

CorelDRAW Einführung
Beginn: 07.03.2016

Ich war sehr zufrieden mit der Schulung. Der Trainer hat uns die Inhalte sehr gut vermittelt und uns Tipp und Tricks beigebracht. Die Seminaratmosphäre war aufgrund der Größe (3 Personen) sehr entspannt.
R.T.

MS Excel 2007 / 2010 / 2013 VBA
Beginn: 21.10.2014

Hallo zusammen, mir hat das Seminar sehr gut gefallen: Es war eine klare Struktur zu erkennen, individuelle Fragen wurden sofort an der entsprechenden Stelle eingebaut bzw. beantwortet und nicht erst am Ende des Seminars. Darüber hinaus war die Seminarleiterin sehr engagiert und konnte alle Teilnehmer motivieren. Ich werde das Seminar auf jeden Fall weiterempfehlen!
S.K.

Excel 2010/2013 für Fortgeschrittene
Beginn: 25.04.2016

Gutes Lerntempo, auf Fragen wurde stets eingegangen, sehr viele Praxis- und Anwendungsbeispiele, umfangreiche Lernunterlagen, die auch im Berufsalltag unterstützen
R.J.

PowerPoint 2010/2013 für Fortgeschrittene
Beginn: 08.04.2016

Ich war mit dem Seminar sehr zufrieden und meine Fragen wurden beantwortet. Die Organisation war ebenfalls zufriedenstellend.
E.C.

BC401 ABAP Objects
Beginn: 12.05.2014

Kompetenter und angenehmer Dozent sowie Schulungsräumlichkeiten. Auch sehr angenehme Atmosphäre im Bereich der Pausenzone der Prokoda. Super finde ich, dass Kaffee, Tee und Kaltgetränke, sowie Obst umsonst sind.
R.S.

PowerPoint 2010 Grundlagen
Beginn: 17.11.2014

Ich empfand es als eine interessante, lehrreiche Schulung die man gut und gerne weiter empfehlen kann. Dazu gehört aber auch ein(e) gute(r) Dozent/-in welche verstehen den Stoff deutlich und klar zu vermitteln, was hier der Fall war
A.B.