Microsoft Official Curriculum on Demand 10982 - Supporting and Troubleshooting Windows 10

Kursbeschreibung

Supporting and Troubleshooting Windows 10 MOC On-Demand course is designed to provide students with the knowledge and skills required to support and troubleshoot Windows 10 PCs and devices in a Windows Server domain environment. These skills include understanding of Windows 10 features, how they can be used in an Active Directory environment and how to troubleshoot them.

  • Module 1: Implementing a Troubleshooting Methodology
  • Module 2: Troubleshooting Startup Issues
  • Module 3: Troubleshooting Hardware and Device Drivers
  • Module 4: Troubleshooting Remote Computers
  • Module 5: Resolving Issues with Network Connectivity Issues
  • Module 6: Troubleshooting Group Policy
  • Module 7: Troubleshooting User Settings
  • Module 8: Troubleshooting Remote Connectivity
  • Module 9: Troubleshooting Resource Access Within a Domain
  • Module 10: Troubleshooting Resource Access for Clients That Are Not Domain Members
  • Module 11: Troubleshooting Applications
  • Module 12: Maintaining Windows 10
  • Module 13: Recovering Data and Operating System

The primary audience for this course is the Enterprise Desktop Support Technician (EDST), who provides Tier 2 support to users running Windows 10 personal computers (PCs) and devices in medium to large enterprise organizations, within a Windows domain environment. EDSTs focus on a broad range of technical issues for Windows operating systems (OSs), devices, cloud services, applications, networking, and hardware support. In the overarching scenario, if an Enterprise offers the service, the EDST is asked to support it.

The key responsibilities include resolving technical issues pertaining to Windows 10 installation and migration, activation, performance, profiles, settings; and device synchronization. Some other key responsibilities include local and remote network access; access to applications, access to data and printers; authentication, Endpoint security and policy; OS and data recovery.

After completing this course, students will be able to:

  • Describe the processes involved in planning and using a troubleshooting methodology for Windows 10.
  • Troubleshoot startup issues and operating system services on a Windows 10 PC.
  • Resolve issues that pertain to hardware devices and device drivers.
  • Troubleshoot Windows 10 devices remotely.
  • Troubleshoot issues that pertain to network connectivity.
  • Troubleshoot client configuration failures and issues with application of Group Policy Objects.
  • Troubleshoot issues related to user settings.
  • Troubleshoot remote connectivity issues.
  • Resolve issues related to accessing resources from devices that are domain-joined.
  • Resolve issues related to accessing resources from devices that are not domain-joined.
  • Troubleshoot issues that pertain to application installation and operation.
  • Maintain a device running Windows 10.
  • Recover a device running Windows 10.
Icon MOC-10982.pdf (495KB)
MOC-10982.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 10982


4.7 bei insgesamt 762 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback3

MS PowerPoint 2007/2010/2013 Grundlagen
Beginn: 03.12.2014

Sehr geehrte Damen und Herren, ich habe nichts negatives über meine Schulung zu berichten. Ich fand den Kurs sehr aufschlußreich, die Aufteilung war gut und jetzt muss sich es erstmal in der Praxis zeigen, was ich umsetzten kann, oder wo noch Bedarf besteht. Personal freundlich, Verpflegung gut! Herzlichen Dank dafür!
S.M.

MS Word 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 08.02.2017

Es war eine gelungene Veranstaltung. Die Seminarleiterin ist auf alle Fragen eingegangen und konnte alles gut erklären.
M.R.

PowerPoint 2010 Fortgeschrittene
Beginn: 16.11.2015

Sehr hilfreiches und durchgeplantes Seminar, organisatorische Dinge waren von Prokoda super koordiniert. Freundlicher Schulungsleiter. Inhalte waren interessant und gut verständlich dagestellt.
S.M.

MS Excel 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 11.04.2016

Sehr gutes, auf die Teilnehmer abgestimmtes Seminar. Sehr Kompetente und freundliche Kursleiterin.
C.S.

Excel 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 19.01.2015

Ich fand die Schulung recht interessant und Sherry hat den Kurs sehr gut gestaltet und ist bei jedem auf Fragen eingegangen oder hat es nochmals erklärt. Der Kurs hat mir viel gebracht und ich kann sicher einiges jetzt besser umsetzen als vorher. Grosses Lob!
B.J.

Excel - Experten: Dashboards und Excel Reports
Beginn: 14.09.2016

Das Seminar hat mir sehr gut gefallen. Vor allem die Dozentin hat die Themen sehr gut übermitteln können. Die Seminarräume waren auch sehr gut. Ich würde jederzeit wieder bei Ihnen ein Seminar besuchen.
A.M.

Outlook 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 22.09.2017

Die Referentin hat das Seminar sehr gut geführt und gestaltet. Ich habe einiges neue für meine Arbeitspraxis übernehmen können.
A.K.

Excel 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 20.11.2017

Positiv: Sehr gutes Seminar, kleine Gruppe, Erwartungen wurden erfüllt und neues (und erhofftes) Wissen mitgenommen. Inhalte wurden sehr gut erläutert. Auch darüber hinaus neue "Kniffe" erhalten.
F.B.

Word 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 04.07.2017

Sehr gutes Seminar, Inhalte und Trainer waren absolut TOP, viele Dank hierfür :-)
J.L.

COBIT 5 Foundation
Beginn: 27.02.2017

Meine Erwartungen wurden voll erfüllt.
R.K.