Microsoft Official Curriculum on Demand 20341 - Core Solutions of Exchange Server 2013

Product Description

Core Solutions of Exchange Server 2013 MOC On-Demand course will provide you with the knowledge and skills to plan, deploy, manage, secure, and support Microsoft® Exchange Server 2013. This course will teach you how to configure Exchange Server 2013 and supply you with the information you will need to monitor, maintain, and troubleshoot Exchange Server 2013. This course will also provide guidelines, best practices, and considerations that will help you optimize performance and minimize errors and security threats in Exchange Server 2013.

Module 1: Deploying and Managing Microsoft Exchange Server 2013
Module 2: Planning and Configuring Mailbox Servers
Module 3: Managing Recipient Objects
Module 4: Planning and Deploying Client Access Servers
Module 5: Planning and Configuring Messaging Client Connectivity
Module 6: Planning and Implementing High Availability
Module 7: Planning and Implementing Disaster Recovery
Module 8: Planning and Configuring Message Transport
Module 9: Planning and Configuring Message Hygiene
Module 10: Planning and Configuring Administrative Security and Auditing
Module 11: Monitoring and Troubleshooting Microsoft Exchange Server 2013

This course is intended for people aspiring to be enterprise-level messaging administrators. Others who may take this course include IT generalists and help desk professionals who want to learn about Exchange Server 2013. People coming into the course are expected to have at least 3 years of experience working in the IT field—typically in the areas of network administration, help desk, or system administration. They are not expected to have experience with previous Exchange Server versions.

The secondary audience for this course will be candidates that are IT professionals who are looking to take the exam 70-341: Core Solutions of Microsoft Exchange Server 2013 as a standalone, or as part of the requirement for the Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) certification.

After completing this course, students will be able to:

  • Deploy and manage Exchange Server 2013.
  • Plan and configure the Mailbox server role.
  • Manage recipient objects, address policies, and address lists in Exchange Server 2013.
  • Plan and implement the Client Access server role in Exchange Server 2013.
  • Securely plan and configure Microsoft® Outlook Web App and mobile messaging using the Client Access server.
  • Understand and manage highly available Client Access servers in Exchange Sever 2013.
  • Plan for disaster mitigation, implement back up and recovery for Exchange Server 2013.
  • Plan and configure message transport in an Exchange Server 2013 organization.
  • Plan message security options, implement an antivirus solutions, and implement an anti-spam solution.
  • Configure permissions and secure Exchange Server 2013.
  • Monitor, maintain, and troubleshoot an Exchange Server 2013 environment.
Icon MOC-20341.pdf (378KB)
MOC-20341.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 20341


4.7 bei insgesamt 661 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback

MCSA Windows Server 2008 - Bootcamp
Beginn: 16.06.2014

Der Raum war ideal eingerichtet. Der Computer in einem hervorragendem Zustand - ideale Voraussetzungen für eine Schulung.
A.M.

MS Word 2007 / 2010 / 2013 Grundlagen
Beginn: 01.12.2014

Das Seminar fand ich sehr gut und ich habe echt einiges dabei gelernt. Die Trainerin hat das sehr gut gemacht und ist auch auf die Wünsche der Teilnehmer eingegangen. Vielleicht könnte man noch ein Forum einrichten indem man Themenwünsche im Vorfeld anmelden könnte. Gerne werde ich wieder zu Ihnen kommen.
W.S.

Excel 2010/2013 für Fortgeschrittene
Beginn: 23.05.2016

Gute und kompetente Seminarleitung. Freundliche Umgebung. Alles prima!
C.L.

Excel 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 19.01.2015

Für mich war das Seminar sehr interessant. Das Seminar bzw. die Inhalte waren gut strukturiert und aufbereitet. Zu jedem "Thema" gabe es eine praktische Übung. Auch die Seminarleiterin war sehr motiviert und konnte den Stoff gut vermitteln.
T.S.

PRINCE2 Foundation in practice (3-tägig)
Beginn: 31.03.2014

Die Schulung fand in gut geeigneten Räumlichkeiten statt. Die Trainer waren allesamt erfahren, methodisch effektiv und haben die Fähigkeit besessen die Inhalte mit einem Workshop Charakter ohne Langeweile aufkommen zu lassen zu vermitteln. Insgesamt hat mir die Schulung viel Spaß bereitet, ich hatte schon nach kurzer Zeit das Gefühl, die Inhalte tatsächlich im täglichen Business einsetzen zu können.
S.J.

MS Excel 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 22.02.2016

Das Seminar hat meine Erwartungen voll erfüllt. Ich würde es jederzeit weiter empfehlen.
F.K.

Outlook 2010/2013 für Fortgeschrittene
Beginn: 15.12.2015

Das Seminar für Fortgeschrittene war super. Der Seminarleiter ist komprtent, er hat sein Fachwissen sehr gut vermittelt. Ich kann diesesnar nur weiterempfehlen.
A.W.

IBM WA591G - WebSphere Application Server V8.5.5 Problem Determination
Beginn: 08.06.2015

Ich war mit dem Seminar sehr zufrieden. Es hat mich vor allem gefreut, dass es zustande gekommen ist, obwohl es nur zwei Teilnehmer gab.
B.B.

Excel 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 07.03.2016

Das Seminar hat mir sehr gut gefallen. Die Seminarleiterin war sehr kompetent und konnte die Inhalte gut vermitteln. Obwohl ich bereits über viele Vorkenntnisse verfügte, habe ich noch den ein oder anderen Tipp mitnehmen können und fand das Seminar sehr interessant.
A.H.

Excel 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 11.11.2015

Das Seminar hat meine Ansprüche zur vollsten Zufriedenheit erfüllt. Die Ausstattung der Seminar-Räume war zeitgemäß und gut. Besonders positiv für mich war die Tatsache, dass die Schulung in einer verhältnismäßig kleinen Gruppe stattfand uns somit individuell auf die Fragen und Anforderungen der Teilnehmer eingegangen werden konnte. Der Dozent hat überzeugt und hilfreiche Tipps auch über das Seminarthema hinaus gegeben. Ich werde in 2016 gerne wieder ein Seminar bei Ihnen buchen. Bis dahin.
M.N.