Microsoft Official Curriculum on Demand 20341 - Core Solutions of Exchange Server 2013

Product Description

Core Solutions of Exchange Server 2013 MOC On-Demand course will provide you with the knowledge and skills to plan, deploy, manage, secure, and support Microsoft® Exchange Server 2013. This course will teach you how to configure Exchange Server 2013 and supply you with the information you will need to monitor, maintain, and troubleshoot Exchange Server 2013. This course will also provide guidelines, best practices, and considerations that will help you optimize performance and minimize errors and security threats in Exchange Server 2013.

Module 1: Deploying and Managing Microsoft Exchange Server 2013
Module 2: Planning and Configuring Mailbox Servers
Module 3: Managing Recipient Objects
Module 4: Planning and Deploying Client Access Servers
Module 5: Planning and Configuring Messaging Client Connectivity
Module 6: Planning and Implementing High Availability
Module 7: Planning and Implementing Disaster Recovery
Module 8: Planning and Configuring Message Transport
Module 9: Planning and Configuring Message Hygiene
Module 10: Planning and Configuring Administrative Security and Auditing
Module 11: Monitoring and Troubleshooting Microsoft Exchange Server 2013

This course is intended for people aspiring to be enterprise-level messaging administrators. Others who may take this course include IT generalists and help desk professionals who want to learn about Exchange Server 2013. People coming into the course are expected to have at least 3 years of experience working in the IT field—typically in the areas of network administration, help desk, or system administration. They are not expected to have experience with previous Exchange Server versions.

The secondary audience for this course will be candidates that are IT professionals who are looking to take the exam 70-341: Core Solutions of Microsoft Exchange Server 2013 as a standalone, or as part of the requirement for the Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) certification.

After completing this course, students will be able to:

  • Deploy and manage Exchange Server 2013.
  • Plan and configure the Mailbox server role.
  • Manage recipient objects, address policies, and address lists in Exchange Server 2013.
  • Plan and implement the Client Access server role in Exchange Server 2013.
  • Securely plan and configure Microsoft® Outlook Web App and mobile messaging using the Client Access server.
  • Understand and manage highly available Client Access servers in Exchange Sever 2013.
  • Plan for disaster mitigation, implement back up and recovery for Exchange Server 2013.
  • Plan and configure message transport in an Exchange Server 2013 organization.
  • Plan message security options, implement an antivirus solutions, and implement an anti-spam solution.
  • Configure permissions and secure Exchange Server 2013.
  • Monitor, maintain, and troubleshoot an Exchange Server 2013 environment.
Icon MOC-20341.pdf (378KB)
MOC-20341.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 20341


4.7 bei insgesamt 861 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback3

MOC 10972 Administering the Web Server (IIS) Role of Windows Server
Beginn: 06.02.2017

Das Seminar war Klasse organisiert. Der Dozent wies tiefe Kenntnisse des Inhaltes auf, wusste bei auftretenden Fehlern sofort Bescheid die zu erklären und zu beseitigen. Seine Erklärungen waren präzise und verständlich. Die Geschwindigkeit der Inhaltsvermittlung war in Ordnung, man konnte ihm ohne Probleme folgen und entsprechende Notizen machen. Auch alles rundum des Seminars (Verpflegung) war reibungslos organisiert. So macht es Spaß an Weiterbildung. Ich werde sicherlich auch weitere Kurse bei PROKODA buchen, nicht zuletzt wegen reibungsloser Kommunikation mit PROKODA und insbesondere mit Norbert Berger. Ich habe meine Entscheidung nach Hamburg zu fahren nicht bereut und das war auch sein Angebot, das mich überzeugt hat. Zumindest stehen bei mir auf dem Plan Hyper-V und MS SQL Server und womöglich auch SCOM2012 und Server 2016.
D.K.

Excel 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 07.06.2018

Super Seminar mit guten Inhalten und einem Trainer der ein sehr fundiertes Wissen hat und sehr engagiert ist.
P.L.

MS PowerPoint 2007 / 2010 / 2013 Einführung
Beginn: 09.04.2014

1.da wir nur zu Dritt waren,erlebte ich die Schulung als sehr intensiv mit gutem Klima. 2.es war ausreichend Zeit alle Fragen zu stellen und Antworten zu erhalten. 3.Dozentin erlebte ich als kompetent und sehr aufmerksam.es gab auch genügend Hilfe am PC. 4. ich würde das Seminar weiter empfehlen, denn ich habe einiges gelernt und auch Spaß dabei ge- habt. vielen Dank
B.B.

Excel Experten: Excel Makros für Jedermann - Mit Makros die tägliche Arbeit automatisieren
Beginn: 09.06.2016

Sehr gute Schulung. Dozentin passte sein Tempo den Teinehmern an. Dozentin ging auf die Fragen der Teilnehmern ein. Dozentin konnte das zu Erlernende gut vermitteln.
F.D.

MS Visio 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 16.04.2018

Positiv: - Gute Unterstützung bei Fragestellungen - Viel Zeit für den praktischen Teil Negativ: - Nichts
A.N.

MS Excel 2007 / 2010 / 2013 für Fortgeschrittene
Beginn: 23.07.2014

Das Seminar ist für mich optimal verlaufen. Die Einzelnen Themen wurden sehr gut rüber gebracht. Das Lern-Tempo war optimal. Auch persönliche Aufgabenstellungen, Probleme wurden sehr gut erklärt und gelöst. Ansonsten alles optimal: Seminarraum, Versorgung Getränke, Essen. Jederzeit wieder, Seminare bei Prokoda kann man nur empfehlen.
E.K.

Excel 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 11.06.2018

Das Seminar Excel Grundlagen am 11.06.2018 wahr sehr gut. Es war sinnvoll und verständlich aufgegliedert/dargestellt. Die Seminar Leiterin ging auf unsere wünsche und Bedürfnisse sehr gut ein. (Verständlich und auch nachvollziehbar).
M.K.

Outlook 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 23.03.2018

Seminarleitung war sehr sympathisch und kompetent, angenehm kleine Teilnehmergruppe zum Lernen.
T.O.

PowerPoint 2010 Grundlagen
Beginn: 17.11.2014

Die Schulung hat mir sehr gut gefallen. Die Schulungsleiterin konnte den Stoff sehr gut und anschaulich vermitteln. Gute Praxistipps etc. Schöne kleine Gruppe. Räume, Organisation alles prima. Komme gerne wieder :-)
S.H.

PowerPoint 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 17.10.2016

Seminar war sehr informativ und ausführlich präsentiert. Besonders gut finde ich, daß Seminar - Handbücher ausgeteilt werden. War bereits 2 x Teilnehmer in einem Seminar von Frau X, kann nur Lob aussprechen, wurde sehr verständlich präsentiert . Besonders gut finde ich, daß Frau X Doku''s als Nachschlagewerk erstellt .
E.R.