Microsoft Official Curriculum on Demand 20461 - Querying Microsoft SQL Server 2014

Kursbeschreibung

Querying Microsoft SQL Server 2014 MOC On-Demand course provides students with the technical skills required to write basic Transact-SQL queries for Microsoft SQL Server 2014. This course is the foundation for all SQL Server-related disciplines: namely, Database Administration, Database Development and Business Intelligence. The main purpose of the course is to prepare people for the exam “70-461: Writing Queries Using Microsoft SQL Server 2014 Transact-SQL.” This exam will be the underlying exam for all SQL Server-related disciplines: namely, Database Administration, Database Development and Business Intelligence. As such, the primary target audience for this course is: Database Administrators, Database Developers and BI professionals.

Note: This course is designed for customers who are interested in learning SQL Server 2012 or SQL Server 2014. It covers the new features in SQL Server 2014, but also the important capabilities across the SQL Server data platform.

  • Module 1: Introduction to Microsoft SQL Server 2014
  • Module 2: Introduction to T-SQL Querying
  • Module 3: Writing SELECT Queries
  • Module 4: Querying Multiple Tables
  • Module 5: Sorting and Filtering Data
  • Module 6: Working with SQL Server 2014 Data Types
  • Module 7: Using DML to Modify Data
  • Module 8: Using Built-In Functions
  • Module 9: Grouping and Aggregating Data
  • Module 10: Using Subqueries
  • Module 11: Using Table Expressions
  • Module 12: Using Set Operators
  • Module 13: Using Window Ranking, Offset, and Aggregate Functions
  • Module 14: Pivoting and Grouping Sets
  • Module 15: Querying data with Stored Procedures
  • Module 16: Programming with T-SQL
  • Module 17: Implementing Error Handling
  • Module 18: Implementing Transactions
  • Module 19: Appendix 1: Improving Query Performance
  • Module 20: Appendix 2: Querying SQL Server Metadata

This course is intended for Database Administrators, Database Developers, and Business Intelligence professionals. The course will very likely be well attended by SQL power users who aren’t necessarily database-focused or plan on taking the exam; namely, report writers, business analysts and client application developers.

After completing this course, students will be able to:

  • Describe the basic architecture and concepts of Microsoft SQL Server 2014.
  • Understand the similarities and differences between Transact-SQL and other computer languages.
  • Write SELECT queries
  • Query multiple tables
  • Sort and filter data
  • Describe the use of data types in SQL Server
  • Modify data using Transact-SQL
  • Use built-in functions
  • Group and aggregate data
  • Use subqueries
  • Use table expressions
  • Use set operators
  • Use window ranking, offset and aggregate functions
  • Implement pivoting and grouping sets
  • Execute stored procedures
  • Program with T-SQL
  • Implement error handling
  • Implement transactions
Icon MOC-20461.pdf (373KB)
MOC-20461.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 20461


4.7 bei insgesamt 861 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback3

Excel Experten: Makros und VBA Modul 1
Beginn: 19.03.2018

Das Seminar hat mir sehr gut gefallen. Da ich die einzige Teilnehmerin war, konnte der Trainer genau auf meine Fragen und Wünsche eingehen und mir verschiedene Lösungsmöglichkeiten vorstellen.
S.H.

Einführung in VMware - Workshop
Beginn: 04.08.2014

Sehr geehrtes Prokoda-Team, das Seminar "Einführung in VMware - Workshop" hat meine Erwartungen vollumfänglich erfüllt. Sehr informativ, gut strukturiert im Ablauf und nicht zu knapp was das Eingehen auf Fragen angeht.
A.F.

PowerPoint 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 29.11.2017

Das Seminar war sehr gut. Die Betreuung von dem Kursleiter und von dem Veranstaltungsort. Super Orga. Die Inhalte wurden nach meinen Bedürfnissen abgestimmt, es gab aber auch eine Tipps und Tricks. Dafür vielen Dank.
J.H.

Excel 2010 Grundlagen
Beginn: 02.03.2015

Das Seminar war sehr verständlich und praxisnah aufgebaut.
M.P.

PRINCE2 Kompakt in practice
Beginn: 21.09.2015

Die Unterlagen, der Seminarort, Räumlichkeiten sind alle sehr positiv zu bewerten. Eine CD zum Buch ist vielleicht für die Zukunft noch sinnvoll. Der Trainer sehr Kompetent. Ich muss das Seminar oder eher die Inhalte als Quereinsteiger beurteilen. Fünf Tage mit zwei Prüfungen sind sehr anspruchsvoll, so soll es sicher auch sein.
G.E.

Office 2016: Umstieg für Benutzerservice, HelpDesk- und Support-Mitarbeiter
Beginn: 03.08.2017

Fachkompetenz: Ausgezeichnet Gruppengröße : Sehr gut Leibliches Wohl: Ausgezeichnet Lernumgebung: Sehr gut. Ausstattung: Sehr gut. Prädikat "Sehr empfehlenswert"
F.V.

Excel 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 07.03.2016

Es war ein sehr gelungenes Seminar, alle erwarteten Inhalte wurden super vermittelt. Die Trainerin ist auf alle Fragen und Probleme eingegangen und hat alles leicht verständlich erklärt. Die Teilnehmer wurden auf ihrem Kenntnisstand "abgeholt" und hatten genug Zeit zum üben und nachfragen. Die Stimmung in der Gruppe war sehr entspannt und trotzdem konzentriert, die Trainerin hat eine gute Art ihr Wissen zu vermitteln. Insgesamt ein großes Lob meinerseits.
A.W.

Excel 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 07.06.2018

Ein Rundum gelungenes Seminar, absolut kompetenter und motivierter Trainer der auch jede Frage die passenden Informationen bereit stellen konnte, und gleichzeitig gut selbige vermitteln konnte. Die Räumlichkeiten waren ebenfalls sehr angenehm.
S.P.

MS Excel 2007 / 2010 / 2013 Grundlagen
Beginn: 05.05.2014

Wie schon im Bewertungsbogen angegeben, war ich mit dem Seminar voll zufrieden.
I.H.

MS Excel 2010 Grundlagen
Beginn: 02.03.2015

Ich fand das Seminar super klasse. Es wurde alles sehr genau erklärt, wir haben viele Übungen gemacht und die Schulungsleiterin war eine tolle Trainerin. Ich werde auf alle Fälle noch weitere Seminare besuchen. Vielen Dank für die 2 tollen Tage.
S.H.