Microsoft Official Curriculum on Demand 20461 - Querying Microsoft SQL Server 2014

Kursbeschreibung

Querying Microsoft SQL Server 2014 MOC On-Demand course provides students with the technical skills required to write basic Transact-SQL queries for Microsoft SQL Server 2014. This course is the foundation for all SQL Server-related disciplines: namely, Database Administration, Database Development and Business Intelligence. The main purpose of the course is to prepare people for the exam “70-461: Writing Queries Using Microsoft SQL Server 2014 Transact-SQL.” This exam will be the underlying exam for all SQL Server-related disciplines: namely, Database Administration, Database Development and Business Intelligence. As such, the primary target audience for this course is: Database Administrators, Database Developers and BI professionals.

Note: This course is designed for customers who are interested in learning SQL Server 2012 or SQL Server 2014. It covers the new features in SQL Server 2014, but also the important capabilities across the SQL Server data platform.

  • Module 1: Introduction to Microsoft SQL Server 2014
  • Module 2: Introduction to T-SQL Querying
  • Module 3: Writing SELECT Queries
  • Module 4: Querying Multiple Tables
  • Module 5: Sorting and Filtering Data
  • Module 6: Working with SQL Server 2014 Data Types
  • Module 7: Using DML to Modify Data
  • Module 8: Using Built-In Functions
  • Module 9: Grouping and Aggregating Data
  • Module 10: Using Subqueries
  • Module 11: Using Table Expressions
  • Module 12: Using Set Operators
  • Module 13: Using Window Ranking, Offset, and Aggregate Functions
  • Module 14: Pivoting and Grouping Sets
  • Module 15: Querying data with Stored Procedures
  • Module 16: Programming with T-SQL
  • Module 17: Implementing Error Handling
  • Module 18: Implementing Transactions
  • Module 19: Appendix 1: Improving Query Performance
  • Module 20: Appendix 2: Querying SQL Server Metadata

This course is intended for Database Administrators, Database Developers, and Business Intelligence professionals. The course will very likely be well attended by SQL power users who aren’t necessarily database-focused or plan on taking the exam; namely, report writers, business analysts and client application developers.

After completing this course, students will be able to:

  • Describe the basic architecture and concepts of Microsoft SQL Server 2014.
  • Understand the similarities and differences between Transact-SQL and other computer languages.
  • Write SELECT queries
  • Query multiple tables
  • Sort and filter data
  • Describe the use of data types in SQL Server
  • Modify data using Transact-SQL
  • Use built-in functions
  • Group and aggregate data
  • Use subqueries
  • Use table expressions
  • Use set operators
  • Use window ranking, offset and aggregate functions
  • Implement pivoting and grouping sets
  • Execute stored procedures
  • Program with T-SQL
  • Implement error handling
  • Implement transactions
Icon MOC-20461.pdf (373KB)
MOC-20461.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 20461


4.7 bei insgesamt 817 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback3

Excel 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 20.12.2017

Ich bin rundum zufrieden mit dem Seminar und habe viel gelernt. Die praktischen Übungen fand ich sehr gut. Der Inhalt wurde kompetent vermittelt. Die Ausstattung der Räumlichkeiten sind ebenfalls sehr gut. Teilnahme an einem Folgeseminar ist in Planung.
S.K.

MS Project 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 10.08.2015

Das Seminar hat mir gut geholfen. Wir konnten viele Fragen gut lösen bzw. beantworten. Wenn ich nochmal eine Schulung bzw. Seminar in diesen Bereichen benötige, würde ich das auch bei Prokoda buchen. Vielen Dank
M.Z.

Excel für Controller
Beginn: 12.05.2014

Alles verständlich erklärt, Übungen nachvollziehbar, Zeit war ausreichend.
F.A.

Excel 2010/2013 Grundlagen
Beginn: 11.04.2016

Es war ein tolles Seminar mit einer sehr kompetenten Seminarleiterin. Die Trainerin hat sich sehr viel Zeit genommen und hat das Seminar sehr interessant und kurzweilig gestaltet.
D.L.

Excel 2010 Individualschulung
Beginn: 22.08.2016

Das Seminar war sehr zielgerichtet und ergebnisorientiert. Auf Fragen ging der Trainer stets ein und erklärte die grundlegenden Makro Funktionen. Ich würde die individuellen Seminare und Programmierungen bei Bedarf wieder in Anspruch nehmen oder diese auch weiterempfehlen.
M.T.

Einzelschulung Windows 8 Anwender / Supporter
Beginn: 18.06.2014

Hallo! Das Seminar fand in aufgelockerter Atmosphäre in einer sehr passenden Umgebung (schöner Schulungraum) statt. Ich habe in kürzester Zeit sehr viele, natürlich genau auf meine Bedürfnisse zugeschnittene Informationen sammeln können. Der Trainer versteht es, Fragehintergründe zu erahnen und vollumfänglich, dabei knapp-präzise und mit hohem Fachwissen zu beantworten. Besonders toll fand ich, daß ich mir zwei Bücher aussuchen konnte, die jetzt auf meinem Tisch glänzen und von mir gegen die Kollegen verteidigt werden, die auch gern so was hätten :-) Toller Kurs! Vielen Dank!
H.G.

MS Access 2010 Grundlagen
Beginn: 04.04.2016

Hallo, das Seminar entsprach dem angegeben Inhalt und war von der Ausführung über den Ort und die dort angebotetene Verpflegung sehr gut. Inhalte wurden verständlich und gut vermittelt und umsetzbar. Herzlichen Dank.
K.A.

PowerPoint 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 21.10.2014

Herr S ist der beste Seminarleiter, den ich zum Thema PowerPoint bisher kennnelernen durfte. In Bezug auf Fachwissen, Fragen&Antworten, Hilfestellung, Kompetenz. Weiter so, denn dieser Note 1* ist nichts weiter hinzuzufügen!
V.S.

Visio 2010 Einzelschulung
Beginn: 26.04.2017

Sehr gut
N.H.

MS Access 2007 / 2010 / 2013 Grundlagen
Beginn: 01.09.2014

Hallo, ich war sehr zufrieden mit der Schulung und dem Trainer. Inhaltlich sehr gut.
K.S.