Microsoft Official Curriculum on Demand 20461 - Querying Microsoft SQL Server 2014

Kursbeschreibung

Querying Microsoft SQL Server 2014 MOC On-Demand course provides students with the technical skills required to write basic Transact-SQL queries for Microsoft SQL Server 2014. This course is the foundation for all SQL Server-related disciplines: namely, Database Administration, Database Development and Business Intelligence. The main purpose of the course is to prepare people for the exam “70-461: Writing Queries Using Microsoft SQL Server 2014 Transact-SQL.” This exam will be the underlying exam for all SQL Server-related disciplines: namely, Database Administration, Database Development and Business Intelligence. As such, the primary target audience for this course is: Database Administrators, Database Developers and BI professionals.

Note: This course is designed for customers who are interested in learning SQL Server 2012 or SQL Server 2014. It covers the new features in SQL Server 2014, but also the important capabilities across the SQL Server data platform.

  • Module 1: Introduction to Microsoft SQL Server 2014
  • Module 2: Introduction to T-SQL Querying
  • Module 3: Writing SELECT Queries
  • Module 4: Querying Multiple Tables
  • Module 5: Sorting and Filtering Data
  • Module 6: Working with SQL Server 2014 Data Types
  • Module 7: Using DML to Modify Data
  • Module 8: Using Built-In Functions
  • Module 9: Grouping and Aggregating Data
  • Module 10: Using Subqueries
  • Module 11: Using Table Expressions
  • Module 12: Using Set Operators
  • Module 13: Using Window Ranking, Offset, and Aggregate Functions
  • Module 14: Pivoting and Grouping Sets
  • Module 15: Querying data with Stored Procedures
  • Module 16: Programming with T-SQL
  • Module 17: Implementing Error Handling
  • Module 18: Implementing Transactions
  • Module 19: Appendix 1: Improving Query Performance
  • Module 20: Appendix 2: Querying SQL Server Metadata

This course is intended for Database Administrators, Database Developers, and Business Intelligence professionals. The course will very likely be well attended by SQL power users who aren’t necessarily database-focused or plan on taking the exam; namely, report writers, business analysts and client application developers.

After completing this course, students will be able to:

  • Describe the basic architecture and concepts of Microsoft SQL Server 2014.
  • Understand the similarities and differences between Transact-SQL and other computer languages.
  • Write SELECT queries
  • Query multiple tables
  • Sort and filter data
  • Describe the use of data types in SQL Server
  • Modify data using Transact-SQL
  • Use built-in functions
  • Group and aggregate data
  • Use subqueries
  • Use table expressions
  • Use set operators
  • Use window ranking, offset and aggregate functions
  • Implement pivoting and grouping sets
  • Execute stored procedures
  • Program with T-SQL
  • Implement error handling
  • Implement transactions
Icon MOC-20461.pdf (373KB)
MOC-20461.pdf
Kursbeschreibung MOC on Demand 20461


4.7 bei insgesamt 762 Bewertungen

👍

Ein beispielhaftes Teilnehmer­feedback3

Excel 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 27.07.2015

Zuerst einmal möchte ich ein großes Lob an die Kompetenz der Seminarleitung richten, ihre Erklärungen waren ausführlich und auf Fragen wurde stets eingegangen. Auch die Größe der Gruppe empfand ich als äußerst angenehm, mit insgesamt vier Personen konnten die Themen gut bearbeitet und die Konzentration aufgrund niedrigen Lärmpegels gehalten werden. Ich hätte mir gewünscht, dass das Gelernte nochmal wiederholt worden wäre, Beispielsweise gegen Ende des Seminares oder eventuell sogar an einem zusätzlichen, dritten Tag. Insgesamt war ich zufrieden, der Aufbau der Seminartage sowie die angenehme Atmosphäre in Ihren Räumlichkeiten sorgte für beste Lernbedingungen.
C.S.

PRINCE2 Foundation in practice (3-tägig)
Beginn: 11.04.2016

Gut organisierte Veranstaltung. Angenehmer Veranstaltungsort. Vermittlung des recht umfangreichen Stoffes sehr gut durch den Trainer.
T.J.

MS Word 2010/2013/2016 Grundlagen
Beginn: 08.02.2017

Es war eine gelungene Veranstaltung. Die Seminarleiterin ist auf alle Fragen eingegangen und konnte alles gut erklären.
M.R.

Projektmanagement und Project (Workshop)
Beginn: 12.11.2015

Sehr gute Schulung. Kann ich nur weiter empfehlen. Durch die Theorie und Praxis einen sehr guten Einblick in das Projektmanagement erhalten. Wird weiter empfohlen.
C.W.

Excel 2010/2013 für Fortgeschrittene
Beginn: 22.02.2016

Insgesamt ein sehr gutes Seminar in einem angenehm kleinen Teilnehmerkreis. Die Übungen war sehr praxisnah und es wurde auf die Belange der Teilnehmer eingegangen.
C.R.

Excel für Controller
Beginn: 12.05.2014

Ich war von diesem Seminar begeistert. Der Dozent war Kompetent und Zielbewusst. Es war eine harmonische Gruppe mit gleichem Leistungslevel. Ich werde dieses Seminar weiterempfehlen.
H.R.

Excel 2010 für Fortgeschrittene
Beginn: 07.10.2015

Alles Bestens, wir waren nur zwei Teilnehmer, daher war die Gruppengröße super. Toll war auch das wir viele Übungen gemacht haben.
A.M.

Bootcamp: MCSA Windows Server 2012
Beginn: 08.08.2016

Kurz gesagt: Man kanns nicht besser machen. Ich hatte keinen Grund irgendetwas zu beanstanden!. Weiter so!
M.F.

MS PowerPoint 2010/2013/2016 für Fortgeschrittene
Beginn: 11.10.2017

Super organisiert! Der Seminarraum, die Verpflegung und die Ausstattung waren Top! Durch die kleine Gruppengröße von 4 Personen konnte der Seminarleiter gezielt auf Fragen eingehen und an geschilderten Fällen/Problemen direkt eine Option bieten. Ich hatte sehr viel Spaß die 2 Seminartage.
D.H.

Wissen für Datenschutzbeauftragte - Einführung
Beginn: 08.09.2017

Das Seminar hat mir sehr gut gefallen. Es war sehr informativ und ich habe viel für meine zukünftigen Aufgaben mitnehmen können. Der Trainer hat das Seminar sehr interessant und "lebendig" gestaltet.
V.U.